Днес го мерих на стартер без да изключвам имобилайзера на алармата пада на 8.7 волта при въртенето което ми се струва малко. Иначе беше 11.7 волта след минати 20 км вчера температурата при нас е около нулата вечер .
Известие
Collapse
No announcement yet.
Акумулатор
Collapse
X
-
Първоначално публикувано от Росен Желев Покажи съобщениеДнес го мерих на стартер без да изключвам имобилайзера на алармата пада на 8.7 волта при въртенето което ми се струва малко. Иначе беше 11.7 волта след минати 20 км вчера температурата при нас е около нулата вечер .
Дори и да е с гел, мъртва клетка може да се установи с товарна вилка.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеНапълно заредена клетка има напрежение 2,7 V и гъстота на електролита 1,28 при температура 20 гр.
Т.е - при сваляне от зарядното, напрежението трябва да е 16,2V. Като престои 2 - 3 часа без да се черпи ток от него, напрежението ще падне на 12,6 - 12,7V.
Трябва да е някакво или проблемно зарядно или такова, което умишлено да си си го направил до такъв волтаж.
Въпросните 2.7 волта на клетка се използват тогава, когато имаш много бърз заряд на батериите. Обикновено това се отнася за тягови батерии - елекрокари и подобни уреди.
При акумулаторите, които се използват в автомобилите никога не трябва да достигаш такива зарядни нива на клетка.
Абсолютния максимум при заряд на батерия за автомобил се допуска до 2.46 волта на клетка. Този волтаж се допуска при зарядни нива над 1/10 от капацитета на батерията.
Просто няма зарядно, което да позволи над въпросния волтаж, където ще се счита акумулатора да бъде зареден на 100%.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеНе съществува зарядно за акумулатор, който да направи акумулатора до цитираните от теб 16 волта.
Трябва да е някакво или проблемно зарядно или такова, което умишлено да си си го направил до такъв волтаж.
Въпросните 2.7 волта на клетка се използват тогава, когато имаш много бърз заряд на батериите. Обикновено това се отнася за тягови батерии - елекрокари и подобни уреди.
При акумулаторите, които се използват в автомобилите никога не трябва да достигаш такива зарядни нива на клетка.
Абсолютния максимум при заряд на батерия за автомобил се допуска до 2.46 волта на клетка. Този волтаж се допуска при зарядни нива над 1/10 от капацитета на батерията.
Просто няма зарядно, което да позволи над въпросния волтаж, където ще се счита акумулатора да бъде зареден на 100%.
Достатъчно ми е да познавам особеностите на оловно-киселия акумулатор.
Гъстота от 1.28 при 20 гр. посмъртно не може да се постигне с 2,46V!
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеДори и не ме интересува, какви зарядни продават или какво е популярно на пазара.
Достатъчно ми е да познавам особеностите на оловно-киселия акумулатор.
Гъстота от 1.28 при 20 гр. посмъртно не може да се постигне с 2,46V!A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеЩом казваш няма да споря.
По-важните от тях:
- безопасност на работа
Отделянето на газ при 16,2 V не е от най-безопасните неща.
- възможност за ползване без разкачане на акумулатора от инсталацията на колата.
При напрежение 16,2V бая електроника ще предаде Богу дух.
Накратко - удовлетворявайки подобни изисквания тези зарядни въобще не водят до 100% заряд.
По подобен начин стои и въпроса с чип-тунинга.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Аз знам друго.
Знам, че 2.4 волта имам 1.29 гъстота.
Знам, че уреда ми за ХХХ лв. за тест на акумулатор ми показва 100% заряд.
Знам, че с подходящ цикъл може да постигнеш 1.28 гъстота на 2.35 волта.
Пък ти говори, че ти трябват 16 волта, за да си заредим акумулатора.
Както казах - няма да споря. Произвеждай водород, преебавай си акумулатора и си пей свободно. Само не говори тука, че това е полезно и само така може да си заредиш акумулатора на 100%.
п.п. На 16в никоя електроника в автомобила ще се предаде. Конструктивния им праг е много по-висок. Ама много. Да не говорим и за защити и т.н.Last edited by BO; d.m.y г., 18:46.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеАз знам друго.
Знам, че 2.4 волта имам 1.29 гъстота.
Знам, че уреда ми за ХХХ лв. за тест на акумулатор ми показва 100% заряд.
Знам, че с подходящ цикъл може да постигнеш 1.28 гъстота на 2.35 волта.
Пък ти говори, че ти трябват 16 волта, за да си заредим акумулатора.
Както казах - няма да споря. Произвеждай водород, преебавай си акумулатора и си пей свободно. Само не говори тука, че това е полезно и само така може да си заредиш акумулатора на 100%.
п.п. На 16в никоя електроника в автомобила ще се предаде. Конструктивния им праг е много по-висок. Ама много. Да не говорим и за защити и т.н.
Едно от любимите ми и скъпи зарядни, зарежда до към 14,6 после почва да разрежда до към 12,8 и така прави няколко цикъла.
Преди няколко дена свалих акумулатора от колата след пробег 100км с висока скорост и час престой- показваше 13,4
Почна пета година.Не всички, които се скитат, са изгубени.
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеАз знам друго.
Знам, че 2.4 волта имам 1.29 гъстота.
Знам, че уреда ми за ХХХ лв. за тест на акумулатор ми показва 100% заряд.
Знам, че с подходящ цикъл може да постигнеш 1.28 гъстота на 2.35 волта.
Пък ти говори, че ти трябват 16 волта, за да си заредим акумулатора.
Както казах - няма да споря. Произвеждай водород, преебавай си акумулатора и си пей свободно. Само не говори тука, че това е полезно и само така може да си заредиш акумулатора на 100%.
п.п. На 16в никоя електроника в автомобила ще се предаде. Конструктивния им праг е много по-висок. Ама много. Да не говорим и за защити и т.н.
Вместо да правиш това, вземи да се поограмотиш маалко от малко.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеТи от каква точно гледна точка се разпореждаш, кой и какво да говори?
Вместо да правиш това, вземи да се поограмотиш маалко от малко.
Поздрави.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеИзвинявай, че изказвам мнение.
Поздрави.
Но не казвай на другите, какво да говорят и какво не.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
Едно от любимите ми и скъпи зарядни, зарежда до към 14,6 после почва да разрежда до към 12,8 и така прави няколко цикъла.
Преди няколко дена свалих акумулатора от колата след пробег 100км с висока скорост и час престой- показваше 13,4
Почна пета година.
Ако батерията е АГМ, то тогава този волтаж трябва да е още по-нисък и фазите на заряд да са малко по-различни. За това крайните умни зарядни не допускат заряд на АГМ батерия от над 2,3 волта на клетка и от 2.4 волта на стандартна "течна" батерия. А ако зарядното е от най-умните, където има и температурна компенсация и отделен проводник за абсолютно точно измерване на напрежението, то дори батерията може да се зареди и до 2.2 волта при 1.28 гъстота на електролита, при навлизане в последна, поддържаща фаза на заряд.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеНормално. Няма зарядно над този волтаж, защото този волтаж се води тавана преди да започне да се образува усилено водород, при което образуване активната маса от плочите започва да се разпада.
Ако батерията е АГМ, то тогава този волтаж трябва да е още по-нисък и фазите на заряд да са малко по-различни. За това крайните умни зарядни не допускат заряд на АГМ батерия от над 2,3 волта на клетка и от 2.4 волта на стандартна "течна" батерия. А ако зарядното е от най-умните, където има и температурна компенсация и отделен проводник за абсолютно точно измерване на напрежението, то дори батерията може да се зареди и до 2.2 волта при 1.28 гъстота на електролита, при навлизане в последна, поддържаща фаза на заряд.
Само пропусна да обясниш, кои автомобилни акумулатори са от АГМ или "течен" вид.
Признал съм те за дървения философ на форума!
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
-
Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщениеСамо пропусна да обясниш, кои автомобилни акумулатори са от АГМ или "течен" вид.
Признал съм те за дървения философ на форума!
Казах ти - чети си илърн-а, и давай съвети по него - полезни са, признавам.
Я да те питам - колко пъти си мерил гъстотата на електолита на АГМ батерия, че ми стана интересно, щом и тази тема засегна.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
Comment